Головна » Статті » Новини |
(п. 19 Переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, наведеного в додатку 3 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що затверджений постановою Кабміну від 26.10.2011 р. № 1107 (далі — Порядок № 1107)). Окрім того, в обов’язковому порядку слід ураховувати Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджені наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці і гірничого нагляду від 01.09.2008 р. № 190 (далі — Правила № 190). Своєю чергою, пп. 9.7.12 Правил № 190 передбачена обов’язкова наявність правил користування пасажирським ліфтом, що повинні бути вивішені в кабіні та містити серед іншого заборону проїзду дітей дошкільного віку без супроводу дорослих, а також порядок перевезення немовлят у дитячих колясках. Також власникам ліфтів потрібно зважати на Порядок проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджений постановою Кабміну від 26.05.2004 р. № 687. Очевидно, що забезпечити належну експлуатацію ліфтів співвласникам як групі осіб самотужки не під силу. 1) якщо в будинку створене ОСББ, останнє може отримати дозвіл і самостійно забезпечувати виконання всіх необхідних робіт, пов’язаних з експлуатацією ліфтів; Скажемо відверто, вдаватися до першого варіанта — не надто розважливо. Адже він означає, що ОСББ серед іншого доведеться працевлаштувати працівників, відповідальних за організацію робіт із технічного обслуговування та ремонту ліфтів й організацію їх експлуатації, електромеханіків, ліфтерів, операторів диспетчерського зв’язку, розробити для них посадові, виробничі інструкції та інструкції з охорони праці тощо (пп.пп. 9.7.1–9.7.11 Правил № 190). Значно простіше — укласти договір з організацією, яка спеціалізується на виконанні відповідних робіт, має необхідні дозвільні документи, штат працівників, обладнання тощо. Водночас завважте: оскільки ліфти є спільною сумісною власністю, то договір з організацією має укладатися від імені всіх співвласників (стороною договору може виступати ОСББ, а за його відсутності — один зі співвласників, уповноважений загальними зборами). Форма Типового пiдрядного договору на технiчне обслуговування та ремонт лiфтiв i диспетчерських систем наведена в додатку А до Положення № 73 На замітку! Загальне уявлення про вартість обслуговування ліфтів можна отримати з Порядку встановлення вартості технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації, затвердженого Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 09.11.2006 р. № 369.
Вікторія Туманова, | |
Переглядів: 341 | Рейтинг: 0.0/0 |